animated-greece-flag-image-0011

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Μονά - ζυγά από αύριο

Δευτέρα αύριο 3 Σεπτεμβρίου και η ζωή στην πόλη επανέρχεται στους γνώριμους ρυθμούς. Επιστρέφει οπότε και ο δακτύλιος.
Μαζί με τον μικρό δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας, καθιερώνεται και ο πράσινος δακτύλιος στο λεκανοπέδιο Αττικής.
Ο μικρός δακτύλιος αφορά στις παρακάτω οδούς:
Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή – Λ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) -  Αλεξάνδρας.

Στις οριακές Λεωφόρους και Οδούς του Μικρού Δακτυλίου το μέτρο δεν ισχύει.
Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας στον Μεγάλο Δακτύλιο:
 Αναλυτικά, τα βασικά μέτρα που υλοποιούνται είναι τα ακόλουθα :
•       Ισχύει κανονικά χωρίς καμία αλλαγή η εκ περιτροπής είσοδος των ΙΧ οχημάτων στο μικρό δακτύλιο (με το σύστημα «μονών – ζυγών»).
•       Επί πλέον επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης –είτε είναι απλά είτε υβριδικά- και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Ειδικά για τα υβριδικά και για τα οχήματα αερίου καυσίμου εκ κατασκευής, επιτρέπεται η κυκλοφορία και αυτών που είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
•       Απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους (από 1.1.12.-1.1.13) η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, από την Λεωφόρο Κηφισού και δυτικότερα.
•       Η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 προσαυξάνεται αυτόματα κατά ένα έτος, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών.
Τα οχήματα που, επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον «Πράσινο Δακτύλιο» θα ελέγχονται από τα όργανα της τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές παράβασης.
 Η συγκεκριμένη απόφαση του ΥΠΕΚΑ λαμβάνεται με πνεύμα σεβασμού και εμπιστοσύνης στην υπευθυνότητα των πολιτών, τους οποίους καλεί να εφαρμόσουν και περιφρουρήσουν τον «Πράσινο Δακτύλιο».
Το ΥΠΕΚΑ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να γίνεται η έκδοση του «πράσινου σήματος» ηλεκτρονικά.
Η έκδοση του βοηθητικού αυτού σήματος θα γίνεται έτσι ώστε να αποφεύγονται χρονοβόρες διαδικασίες και οι πολίτες όλης της χώρας να μπορούν να το προμηθεύονται άμεσα και εύκολα.
Οι διαδικασίες της δωρεάν έκδοσης του ειδικού σήματος θα ολοκληρωθούν σε ένα μήνα και θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.

Σε κάθε περίπτωση η πιστοποίηση της παράβασης παραβίασης του «πράσινου δακτυλίου» θα γίνεται βάσει της άδειας κυκλοφορίας του «πράσινου οχήματος», το οποίο παραμένει το νόμινο κριτήριο ελέγχου των οργάνων της Τροχαίας.
Σημειώνεται πάντως ότι από 3 Σεπτεμβρίου που θα εφαρμόζεται ο «πράσινος δακτύλιος» οι κυρώσεις για την παραβίαση του  θα είναι οι ίδιες με τις κυρώσεις της παραβίασης του υφιστάμενου δακτυλίου.