Στην τελευταία συνεδρίαση του ΤΑΙΠΕΔ δεν έγινε λόγος μόνο για το Ελληνικό, αλλά και για την περίπτωση της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ, όπως τουλάχιστον αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.
Βέβαια, η αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ μπορεί να είναι μεγαλύτερο
εγχείρημα, αλλά φαντάζει και δυσκολότερο, εξ ου και το ότι κυβέρνηση και
Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων φέρονται να προωθούν πρώτα την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, ώστε αυτή να αποτελέσει τον μπούσουλα, κάτι σαν πρόκριμα, για την ΕΥΔΑΠ. Σύμφωνα
με πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενημερώθηκε για την
επικείμενη ιδιωτικοποίηση, χωρίς ωστόσο να αποφασίσει για τον χρόνο
έναρξης, ωστόσο η έναρξη της διαδικασίας εκτιμάται μέσα στον επόμενο
μήνα, καθώς συνιστά μνημονιακή δέσμευση της χώρας, αν και θεωρητικά
πρέπει να ενημερωθεί και η επιτροπή της Βουλής.
Ωστόσο, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, η αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ θα αποτελέσει πρόκριμα για αντίστοιχες κινήσεις στη σαφώς μεγαλύτερη ΕΥΔΑΠ, στην οποία το Ταμείο κατέχει το 61,3%, ενώ 10% ελέγχει η Πειραιώς (παλιά το μερίδιο ανήκε στην ΑΤΕ). Εδώ αναμένεται το ενδιαφέρον να είναι πολύ ισχυρότερο τόσο από τους υποψήφιους επενδυτές που έχουν βάλει στο στόχαστρο την ΕΥΑΘ, όσο και από έτερα μεγάλα εγχώρια και ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα, όχι μόνο από τον στενό χώρο των κατασκευών. Αλλωστε, η μπίζνα της διαχείρισης των υδάτων θεωρείται πολύ προσοδοφόρα, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες συνέργειες, ενώ είναι σαφές ότι Suez και Ελλάκτωρ… ορέγονται τέτοιου είδους projects.
Βέβαια, κι εδώ θα πρέπει να αναμένουμε επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2019, αν και η περίπτωση εδώ είναι πιο περίπλοκη σε σχέση με τα δικαιώματα επί των παγίων της επιχείρησης. Πάντως, η ΕΥΔΑΠ έχει ένα πρόβλημα με τις οφειλές του Δημοσίου και των δήμων, με το κράτος να χρωστά περί τα 500 εκατ. ευρώ (από επενδυτικά προγράμματα κ.λ.π.) και τους ΟΤΑ περί τα 200 εκατ. ευρώ (κάποια ποσά μπήκαν σε διακανονισμό, αλλά προστίθενται 2 εκατ. ευρώ μηνιαίως, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση).
axiaplus.gr