Το «σάλπισμα» για το γενικότερο ξεπούλημα και της τελευταίας… μετοχής δημόσιας περιουσίας ήταν η προβολή της «απαίτησης» των δανειστών μας να μαζέψουμε 50 δισ. από αποκρατικοποιήσεις. Οι δανειστές, που έχουν πίσω τους τις μεγάλες πολυεθνικές των χωρών τους, βάζουν πλέον από την πίσω πόρτα στην Ελλάδα τις εταιρείες που διεκδικούσαν τα «ασημικά μας» (δηλαδή τις ΔΕΚΟ) για να πάρουν πλέον κοψοχρονιά ό,τι έχει απομείνει. Γιατί θα γίνει αυτό:
1 Εξαιτίας της συστηματικής «δουλειάς» των ξένων οίκων και αξιολογητών, η αξία των εισηγμένων επιχειρήσεων δημόσιου χαρακτήρα στα χρηματιστήρια έχει πέσει και θα πιεστεί κι άλλο, ώστε τα ποσοστά που διατηρεί πλέον το Δημόσιο να καταστούν αμελητέας αξίας (βλέπε περίπτωση ΟΤΕ). Και τώρα ακόμη και η εκποίηση του μεριδίου στον ΟΤΕ δεν θα μπορεί να προσφέρει ένα αξιοπρεπές ποσό για να καλυφτεί το χρέος…
Στον σχετικό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την απόκτηση του 23,02% της ΕΥΑΘ οι τρεις κοινοπραξίες που συμμετείχαν στη διαδικασία ήταν οι εξής:
1 Veolia Εau (Γαλλία) με 51% και ΜΙG (Ελλάδα) με 44% - Ιonios S.Α. (Ελλάδα) με 5%.
2 Suez Εnvironment (Γαλλία) με 60% και Ellaktor (Ελλάδα) με 40%.
3 Αqualia (Ισπανία) με 51% και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (Ελλάδα) με 49%.
Έντονο κατά πώς φαίνεται το… γαλλικό άρωμα στις αποκρατικοποιήσεις, αφού το ενδιαφέρον των εταιρειών της χώρας υπάρχει και σε άλλα μέτωπα, όπως για παράδειγμα στα τρένα.
Οι επαφές με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF) για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνιστούν την πρώτη εκ των τριών κινήσεων που θα επιχειρήσει η ελληνική αποστολή στο Παρίσι (πάλι) υπό τον Χάρη Παμπούκη. Με δεδομένο ότι τον υπουργό Επικρατείας συνοδεύουν στη γαλλική πρωτεύουσα ο γ.γ. αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκης και ο CEO της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης είναι προφανές ότι καλύπτεται και το τρίπτυχο του γαλλικού ενδιαφέροντος για τα τρένα, τα ελληνικά νερά (ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ) και τη ΔΕΠΑ.
Εκτός από την πώληση του 23% της ΕΥΑΘ, υπάρχει και το σχέδιο για την πώληση του 10% της ΕΥΔΑΠ. Και εδώ τον πρώτο λόγο έχουν οι Γάλλοι. Μάλιστα το ενδιαφέρον των δύο γαλλικών εταιρειών Suez Environment και Veolia είναι τέτοιο, που σχεδόν έχει «απονευρώσει» άλλους Ευρωπαίους μνηστήρες.
πηγή : Εφημερίδα "Το Ποντίκι"
1 Εξαιτίας της συστηματικής «δουλειάς» των ξένων οίκων και αξιολογητών, η αξία των εισηγμένων επιχειρήσεων δημόσιου χαρακτήρα στα χρηματιστήρια έχει πέσει και θα πιεστεί κι άλλο, ώστε τα ποσοστά που διατηρεί πλέον το Δημόσιο να καταστούν αμελητέας αξίας (βλέπε περίπτωση ΟΤΕ). Και τώρα ακόμη και η εκποίηση του μεριδίου στον ΟΤΕ δεν θα μπορεί να προσφέρει ένα αξιοπρεπές ποσό για να καλυφτεί το χρέος…
Στον σχετικό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την απόκτηση του 23,02% της ΕΥΑΘ οι τρεις κοινοπραξίες που συμμετείχαν στη διαδικασία ήταν οι εξής:
1 Veolia Εau (Γαλλία) με 51% και ΜΙG (Ελλάδα) με 44% - Ιonios S.Α. (Ελλάδα) με 5%.
2 Suez Εnvironment (Γαλλία) με 60% και Ellaktor (Ελλάδα) με 40%.
3 Αqualia (Ισπανία) με 51% και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (Ελλάδα) με 49%.
Έντονο κατά πώς φαίνεται το… γαλλικό άρωμα στις αποκρατικοποιήσεις, αφού το ενδιαφέρον των εταιρειών της χώρας υπάρχει και σε άλλα μέτωπα, όπως για παράδειγμα στα τρένα.
Οι επαφές με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF) για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνιστούν την πρώτη εκ των τριών κινήσεων που θα επιχειρήσει η ελληνική αποστολή στο Παρίσι (πάλι) υπό τον Χάρη Παμπούκη. Με δεδομένο ότι τον υπουργό Επικρατείας συνοδεύουν στη γαλλική πρωτεύουσα ο γ.γ. αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκης και ο CEO της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης είναι προφανές ότι καλύπτεται και το τρίπτυχο του γαλλικού ενδιαφέροντος για τα τρένα, τα ελληνικά νερά (ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ) και τη ΔΕΠΑ.
Εκτός από την πώληση του 23% της ΕΥΑΘ, υπάρχει και το σχέδιο για την πώληση του 10% της ΕΥΔΑΠ. Και εδώ τον πρώτο λόγο έχουν οι Γάλλοι. Μάλιστα το ενδιαφέρον των δύο γαλλικών εταιρειών Suez Environment και Veolia είναι τέτοιο, που σχεδόν έχει «απονευρώσει» άλλους Ευρωπαίους μνηστήρες.
πηγή : Εφημερίδα "Το Ποντίκι"