animated-greece-flag-image-0011

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΑΞΙΜΟΥ Συναγερμός για τις αποκρατικοποιήσεις

Αποτελέσματα... εδώ και τώρα στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων με έμφαση στις πωλήσεις των ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και της διοίκησης του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Εμφαση στις αποκρατικοποιήσεις της ΔΕΠΑ, του ΟΠΑΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει η κυβέρνηση
Εμφαση στις αποκρατικοποιήσεις της ΔΕΠΑ, του ΟΠΑΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση επιζητεί οι διαγωνισμοί για τον ΟΠΑΠ και τον όμιλο ΔΕΠΑ να ολοκληρωθούν εντός του Απριλίου με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές
.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν πηγές, ο Ρώσος πρέσβης Βλαντιμίρ Τσικβισβίλι μαζί με εκπροσώπους των ρωσικών σιδηροδρόμων επισκέφθηκαν το Σάββατο τον πρωθυπουργό εκδηλώνοντάς τους το ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση του ομίλου ΔΕΠΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σαμαράς τόνισε στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Τάκη Αθανασόπουλο ότι πρέπει να προχωρήσει κανονικά και χωρίς χρονοτριβές η τελική η φάση του διαγωνισμού για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ. Είχαν προηγηθεί, λένε οι πληροφορίες, ερωτήσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με τις φημολογούμενες παρεμβάσεις των ΗΠΑ, της Ε.Ε. και της Μόσχας για την έκβαση του διαγωνισμού.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης
Ο πρωθυπουργός, θέλουν οι ίδιες πηγές, επανέλαβε με έμφαση στον πρόεδρο ότι ο διαγωνισμός θα πρέπει να τελειώσει σύντομα και στις 12 Απριλίου να υπάρχουν δεσμευτικές προσφορές. «Από κει και πέρα οι όποιες πολιτικές αποφάσεις είναι δικές μου», φέρεται να είπε ο κ. Σαμαράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της σύσκεψης, διερευνήθηκε και το αποτέλεσμα της αλλαγής των όρων του διαγωνισμού στη δεύτερη φάση. Υπενθυμίζεται ότι με τροποποίηση που έγινε δίνεται δεύτερη ευκαιρία σε εταιρείες που συμμετείχαν στην πρώτη φάση να επανέλθουν με προτάσεις αλλά και η δυνατότητα στις εταιρείες που πέρασαν στο τελευταίο στάδιο να σχηματίσουν κοινοπραξίες με άλλες επιχειρήσεις. Αυτό συνέβη προκειμένου να προσέλθουν δυτικοευρωπαϊκές εταιρείες.
Το τίμημα
Πηγές αναφέρουν ότι, μέχρι τώρα, σύμφωνα και με την ενημέρωση που έκανε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, δεν έχουν εμφανιστεί ευρωπαϊκές ενεργειακές εταιρείες ούτε από άλλες χώρες. Συνεπώς εκτιμήθηκε, στη διάρκεια της σύσκεψης, πως η κυβέρνηση έχει δώσει αυτήν την ευκαιρία αλλά η αποκρατικοποίηση δεν πρέπει να καθυστερήσει και να προχωρήσει κανονικά. Βασική αρχή για την ανακήρυξη αναδόχου παραμένει το τίμημα αλλά και η διαφάνεια στις διαγωνιστικές διαδικασίες της αποκρατικοποίησης, στην οποία η κυβέρνηση επενδύει πολλά.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ρώσος πρέσβης στο περιθώριο της συνάντησης που είχε με τον πρωθυπουργό, φέρεται να ζήτησε ενημέρωση για την πορεία του διαγωνισμού της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ, δεδομένων των δύο ρωσικών εταιρειών που συμμετέχουν, της Negusneft του ομίλου Sintez και της Gazprom. Ο κ. Σαμαράς φέρεται να τόνισε και στον πρέσβη πως οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί.
Στο μεταξύ, ανεπίσημες πηγές θέλουν την Gazprom να βρίσκεται σε συζητήσεις με δυτικοευρωπαϊκή εταιρεία, προκειμένου να καταθέσουν από κοινού προσφορά για τη ΔΕΠΑ. Πληροφορίες θέλουν να συζητά με την ιταλική Eni. Gazprom και Eni συνεργάζονται στην κεντρική Ευρώπη στη διανομή φυσικού αερίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι η Eni συμμετέχει με ποσοστό 49% στις θυγατρικές της ΔΕΠΑ Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας.
ΟΡΟΣΗΜΟ Ο ΜΑΡΤΙΟΣ
Επιταχύνει η κυβέρνηση τις διαδικασίες για τις ιδιωτικοποιήσεις στις μεταφορές
Γκάζι για τις ιδιωτικοποιήσεις στον κλάδο των μεταφορών πατάει η κυβέρνηση. Ο Μάρτιος αποτελεί μήνα-ορόσημο, καθώς μέχρι το τέλος του θα έχουν μεταφερθεί στο Ταμείο αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ROSCO, ενώ παράλληλα θα έχουν βγει στον αέρα και οι δύο διαγωνισμοί για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία έχουν ήδη οριστεί σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης, παραμένει ζωηρό το ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων, εκπρόσωποι των οποίων μαζί με τον Ρώσο πρέσβη συναντήθηκαν με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, το ενδιαφέρον είναι υπαρκτό, αν και δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα συγκεκριμένα, καθώς οι Ρώσοι βρίσκονται στη φάση της διερεύνησης. Αλλωστε οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι ακόμα είναι αρκετά νωρίς, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα τον προσεχή Ιούνιο.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι έως τώρα δεν έχει αποσαφηνιστεί τι ύψους επένδυση σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν οι Ρώσοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, οι οποίοι λίγους μήνες νωρίτερα είχαν επιθεωρήσει τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την ίδια στιγμή σε δύο «μπουκέτα» και ισάριθμους διαγωνισμούς, οι οποίοι θα έχουν βγει στον αέρα έως τα τέλη Μαρτίου, αναμένεται να ομαδοποιηθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν.
Από το σύνολο των 37 αεροδρομίων, προς παραχώρηση θα δοθούν το πολύ έως 22 αερολιμένες, οι οποίοι θα χωριστούν σε δύο «ισοβαρείς» ομάδες, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ. Τα κριτήρια της ομαδοποίησης θα είναι τόσο γεωγραφικά όσο και οικονομικά και θα σχετίζονται με την επιβατική κίνηση και τις οικονομικές τους επιδόσεις. Για την ομαδοποίηση, πάντως, θα ληφθεί υπόψη και το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί.
Ουσιαστικά στα αεροδρόμια που θα δοθούν προς παραχώρηση θα συγκαταλέγονται σίγουρα αυτά στα οποία η επιβατική κίνηση ξεπερνά τους 250.000 επιβάτες τον χρόνο, ενώ ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί και για εκείνα με επιβατική κίνηση από 75.000 έως 250.000 επιβάτες τον χρόνο.
Αντιθέτως εκτός διαγωνισμών φαίνεται ότι θα μείνουν -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- περίπου 15 αερολιμένες, οι οποίοι αναμένεται να είναι κυρίως αυτοί με τη μικρότερη επιβατική κίνηση.
Βάσει των στοιχείων της ΥΠΑ, τα αεροδρόμια με επιβατική κίνηση μικρότερη των 75.000 ατόμων είναι Σητεία, Ικαρία, Πάρος, Λέρος, Μήλος, Κύθηρα, Νάξος, Κάλυμνος, Αστυπάλαια, Σύρος, Καστελόριζο, Κάσος, Σκύρος, Καστοριά και Κοζάνη.
Επίσης εντός του Μαρτίου θα παρουσιαστεί το σχέδιο νόμου για το άνοιγμα των οδικών επιβατικών μεταφορών, το οποίο προγραμματίζεται για το 2015 και θα ορίζει την επιδότηση «άγονων» δρομολογίων και για τα ΚΤΕΛ, στα πρότυπα της αεροπορίας και της ακτοπλοΐας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ